Direktlänk till inlägg 28 november 2008

Det här var jobbigt - men roligt !

Av Meya - 28 november 2008 13:17


Imorse blev det en promenad med Mellanhusse innan han gick till skolan. Men den var inte så lång. Efter frukost tog jag en tupplur. Sen kom Stormatte och sa att vi "skulle gå ut". Jag vet inte vad det betyder, men eftersom hon tog mitt koppel så antog jag att det var dags för promenad så jag fick bråttom upp. Härligt tänkte jag ! Stormatte tog med mig på en lång promenad. Jag vet inte hur lång tid är men det var en av de längsta jag fått hittills och vi kom hem strax innan det var dags för mat igen. Men vad som skilde den här promenaden från andra var att Stormatte emellanåt sa till mig att sitta, sen gick hon en bit från mig så långt nu kopplet tillät, och jag skulle sitta kvar ! Första två gångerna ville jag följa med, då gick hon tillbaka till den plats där hon först hade satt mig och sa till mig att sitta igen, sen gick hon iväg igen.

Tredje gången satt jag kvar och Stormatte lät jätteglad, och kom tillbaka. Just då förstod jag inte helt och hållet varför, men det hade ju tydligen något med att sitta att göra. Sen gick vi en bit, innan hon gjorde om samma sak, och eftersom det är roligt när hon låter glad så satt jag kvar när hon gick. Det gjorde hon flera gånger och till sist så satte jag mig så snart hon stannade.

Men så plötsligt kom en hund till en bit bort och eftersom jag inte kände den, så ville jag skälla, men då sa Stormatte "fy" och lockade på mig och gick åt andra hållet.

Så jag kunde inte hälsa på den andra hunden, jag hade ju fullt upp att följa med Stormatte. För just nu var det roligare, sen luktade hennes fickor gott. Under resten av promenaden stannade Stormatte flera gånger och lät mig sitta kvar medan hon gick iväg en bit. En av gångerna gick hon längre bort än vanligt och släppte kopplet, men jag märkte det inte.

Jag blev så häpen så jag satt kvar och hann inte reagera förrän Stormatte var tillbaka bredvid mig. Då fick jag ngt jättegott - leverpastej sa Stormatte att det hette. Det spelade ju ingen roll. Vad som var viktigast var ju att det var så gott. Det här ville jag göra om fler gånger.

När vi kom hem var jag trött, och hungrig. Så det var härligt att få lite lunch i sig.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Meya - 29 april 2011 19:15

Här händer det massor, men matte eller ngn annan berättar inget för er ! Jag kan ju börja med att berätta att vår lilltjej har blivit 7 månader nu och vuxit en hel del. Sedan har det varit påsk, och då var vi hos Carries matte. Jag fick busa med ...

Av Meya - 11 oktober 2010 08:15

Fick gå ända från lizs hem och upp till stallet, de var skoj, gick in i stallet och blev instoppad i en box en stund tillsammans med de där killkompisarna ni vet rätt skoj faktiskt vi lekte mycket i den boxen hehe... sen gick stormatte iväg med mig o...

Av Meya - 9 oktober 2010 20:30

Idag på kvällen fick jag gå långprom. upp till de s.k. säva stallet de var trevligt, fick gå prom. med matte och husse och lill matten (ni vet den lilla nykomligen och nya familjemedlemmen Michaela heter hon visst sött namn va?) + mina hundkompisar o...

Av Meya - 9 oktober 2010 08:00

Idag på morgonen fick jag gå lång lång prom. först fick jag gå med mattes mamma och liz och Puffy till en hage långt ifrån stallet medans liz och Puffy (www.Puffy005.bloggagratis.se) gick in i hagen och leta efter hästarna som de så fint kallade dom ...

Av Meya - 15 augusti 2010 16:45


Ja nu har hon kommit vår nya familjemedlem. Men hon var både liten och skrynklig tyckte jag nog, men luktade gott gjorde hon. Som ni förstår så har en rätt fullt upp då. Tänk allt som denna lilla tjej ska lära sig ! Men ännu är det lite tidigt att ...

Ovido - Quiz & Flashcards