Direktlänk till inlägg 30 november 2008

En sån massa spännande det finns !

Av Meya - 30 november 2008 13:35


Idag hade Stormatte en massa goda dofter i huset ! Jag hann inte ta in den ena förrän jag kände en ny !

Förklaringen var att hon hade stått och bakat hela dagen igår - nästan, och de dofterna satt kvar än, i mängder !

Medan jag stod där och bara sniffade så hörde jag kopplet rassla och masade mig mot ljudet för att se vad det var frågan om, men första bara en enda sniff till. Då stod Stormatte där med kopplet och tyckte visst att vi skulle gå ut ! Okidoki tänkte jag. Mer dofter fast av annat slag då !

Vi tog en sväng över på ett grönområde, och redan på långt avstånd hörde jag några andras jyckar snacka lågmält !

Jag spetsade öronen för att försöka fånga upp dem. Troligen hade inte Stormatte märkt dem ännu, men hon märkte att jag spetsade öronen, och jag märkte att hon blev mer uppmärksam ! Sen blev det tyst en stund innan jag så fick syn på en av de hundar jag hört.

Stormatte och jag såg hunden samtidigt, men inget hände och jag drog inte iväg heller. Sen hörde jag Stormatte och den andra matten byta några ord, och vips så fick den andra hunden komma fram till mig ! Åh vad spännade ! Han var gammal sa han, hade levt i många år och verkade väldigt vänlig sinnad.

Stormatte kallade honom "golden retriver" men jag vet inte vad det är så det spelar ingen roll. Hans matte och min matte stod och pratade en stund. Stormatte klappade honom också och det gjorde inte mig ngt.

Han själv undrade lite vem jag var medan vi nosade av varandra. Han var en gentleman och inte alls så påflugen som en del kan vara när man möter dem. Själv ville jag ju bara leka. Han själv sa att han inte orkade så mycket bus men att han tyckte det var roligt att träffa nya vänner. Efter en stund gick vi åt varsit håll med hälsning om att vi kanske ses fler gånger !

WOW det var ju lovande tyckte jag !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Meya - 29 april 2011 19:15

Här händer det massor, men matte eller ngn annan berättar inget för er ! Jag kan ju börja med att berätta att vår lilltjej har blivit 7 månader nu och vuxit en hel del. Sedan har det varit påsk, och då var vi hos Carries matte. Jag fick busa med ...

Av Meya - 11 oktober 2010 08:15

Fick gå ända från lizs hem och upp till stallet, de var skoj, gick in i stallet och blev instoppad i en box en stund tillsammans med de där killkompisarna ni vet rätt skoj faktiskt vi lekte mycket i den boxen hehe... sen gick stormatte iväg med mig o...

Av Meya - 9 oktober 2010 20:30

Idag på kvällen fick jag gå långprom. upp till de s.k. säva stallet de var trevligt, fick gå prom. med matte och husse och lill matten (ni vet den lilla nykomligen och nya familjemedlemmen Michaela heter hon visst sött namn va?) + mina hundkompisar o...

Av Meya - 9 oktober 2010 08:00

Idag på morgonen fick jag gå lång lång prom. först fick jag gå med mattes mamma och liz och Puffy till en hage långt ifrån stallet medans liz och Puffy (www.Puffy005.bloggagratis.se) gick in i hagen och leta efter hästarna som de så fint kallade dom ...

Av Meya - 15 augusti 2010 16:45


Ja nu har hon kommit vår nya familjemedlem. Men hon var både liten och skrynklig tyckte jag nog, men luktade gott gjorde hon. Som ni förstår så har en rätt fullt upp då. Tänk allt som denna lilla tjej ska lära sig ! Men ännu är det lite tidigt att ...

Skapa flashcards