Alla inlägg den 2 december 2008

Av Meya - 2 december 2008 19:22


Har du gjort det någon gång ? Visst är det hemskt ? Jag fick göra det idag efter cykelturen.

Mellanmmatte och Storhusse påstod att "jag var såå smutsig" vad nu det betyder. Det enda jag märkte är att jag kände mig lite varm och törstig ! Men det här blev lite lurigt vetdu.

Först lockade de in mig i "badrummet" (dit går tydligen alla tvåbenta med jämna mellanrum, och ibland kommer de ut och är blöta, det droppar vatten från dem, eller så luktar de - lite speciellt). Sen tog båda två tag i mig och lyfte upp mig och placerade mig i en vit låda utan lock ! Där ville jag ju inte vara, så jag försökte ta mig ut, men det var så halt i bottnen på "lådan" så jag lät bli för jag kom ändå ingenstans. Sen kom en massa vatten från ingenstans och blötte ner mig ! Hua vad otäckt, så jag försökte ruska av mig vattnet. Då sa storhusse bestämt "STÅ STILL !"

Jag blev så paff att jag kom av mig. Sen höll Mellanmatte i mig medan Storhusse blötte ner mig ännu mer. När han stängde av vattnet så tänkte jag ruska av mig vattnet igen, men det gick ju inte. Då har han sött luktande kladd i händerna och kletar in mig med det. Bläh äckligt, smakade illa gjorde det också !

Men sen så kom ngt behagligt - jag tror det kallades "massage" det var skönt. Jag glömde för en stund bort den där kletiga geggan han haft i min päls. Jag stod alldeles stilla. Genast hörde jag en vänlig ton i hans tonfall när han sa "DUKTIG TJEJ". Så jag fortsatte att stå still tills gnuggandet var över. Då kom vattnet igen och jag rycktes bryskt tillbaka till det våta obehagliga vattnet. Måste ruska, måste bara få ruska av mig lite, bara lite. Men nej då Storhusse höll fast mig så jag kunde inte. Sedan plötsligt så släppte han taget i mig - och YES NU FÅR JAG RUSKA - tänkte jag och tog sats !

"NÄNÄ INTE HÄR" här hör jag storhusses röst säga till mig ! Så tar han tag i mig och bär ner mig på golvet. Han tar en tygtrasa, "handduk" hette den visst, och torkar mig lite i pälsen. Sedan får jag ruska av mig. Då skyndar storhusse och mellanmatte sig ut genom dörren och låter mig vara kvar där inne på badrummet. Jag bryr mig inte så mycket precis då, jag måste bara få ruska av det där våta, bort från mig och min päls ! Men när det är borta så vill ju jag också komma ut. Jag beklagar mig lite lågmält och de släpper ut mig. Men jag måste bara ruska ur det våta ännu mer, jag tycks ju aldrig torka ! Hoppas jag inte behöver vara med om det här fler gånger !


Av Meya - 2 december 2008 18:10


Idag tog mellanmatte ut mig på promenad - ja i alla fall trodde jag att det skulle bli det. Men istället släpar hon med mig till ett rum utanför lägenheten där hon tar fram en tvåhjulig sak, cykel kallades det visst. Den tar hon med sig när vi går ut genom ytterdörren, sen sätter hon sig på den, och tror att jag ska följa med ! Men det vete katten om jag har lust med. Men hon övertalar mig och ivär bär det, om än med misstänksamhet från mig ! Visserligen har jag varit med om liknande förr men inte i den här familjen. Men hon håller ett lagom tempo, så jag joggar med bredvid - som det tydligen förväntas att jag ska göra, för hon säger hela tiden "BRA - DUKTIG TJEJ" i ett lovande tonfall. En bit går det bra, men så får jag syn på en annan hund på andra sidan av cykeln som jag vill hellre hälsa på och glömmer mig, springer framför cykeln och cykeln ramlar om kull och mellanmatte också. Då rycker hon i kopplet och låter arg och som om hon är ynklig och säger

"VAD ÄR DET DÄR FÖR DUMHETER ? FY !"

"HÄR SKA DU VARA, VID MIN SIDA, OCH DU SKA LYSSNA PÅ OCH FÖLJA MIG - BARA MIG JUST NU !" "LÄGG AV MED SÅNT DÄR !"

Jag lyssnar på henne och förstår inte vad hon säger, men hon låter som om jag gjort något fel ! Vadå jag ville ju bara hälsa på hunden, inte tänkte jag på att cykeln var med då heller, och inte på att hon höll i mig heller. Nej den där "cykeln" verkar allt lite vinglig den !

Nåväl vi fortsatte "cykelturen". Efter en stund började jag bli lite trött, och då plötsligt fick jag syn på en annan hund som jag ville hälsa på, men precis när jag tänkte springa till den, ryckte det till i kopplet och jag kom av mig. Javisst ja mellanmatte blev ju arg den föregående gången, så jag stannade till och det kändes bekvämare, men sen ropade den andra hunden på mig och jag försökte ta mig dit, omkull föll "cykeln" igen, och mellanmatte med, om möjligt lät hon ännu argare nu och jag kände att det var bäst att inte bry sig om hunden. Mellanmatte klev återigen upp på cykeln och sa till mig att jogga bredvid. Vi mötte lite senare ännu en hund, men när mellanmatte sa "NEJ" så följde jag henne istället. Då kom en mycket gladare tonfall i henne och hon sa "DUKTIG MEYA, SÅ SKA DET SE UT -BRA".

Det var ju myckjet trevligare att höra henne glad, så jag joggade glatt vidare, men var rätt trött nu, och mellanmatte cyklade bredvid men i sakta tempo.

Där välbekant omgivning, nu vistte jag att vi snart "var hemma igen". Så skönt !


Av Meya - 2 december 2008 14:55


Nu är jag hungrig ! Det är dags för mig att äta mat har jag förstått, men det visste jag ju i och för sig för en timme sedan. Då sa min mage till om att jag började bli hungrig. Jag försökte övertala stormatte att ge mig mat - NU ! Men det gick inte !

Hon sa bara :

"NEJ DU - DU FÅR VÄNTA EN STUND TILL !" (Inte för att jag vet vad det betyder, men hon lät ju vänlig så jag hoppas jag får mat nu !) Nähä inte det.

Ovido - Quiz & Flashcards