Alla inlägg den 5 december 2008

Av Meya - 5 december 2008 13:25


Idag på eftermiddagen tog Storhusse med mig på en längre promenad. Vi gick uppför en lång backe, sen mot ett ställe varifrån det kom många och starka lukter. När jag kom närmare så såg jag första bara ett staket, ja det har jag ju sett förut, men det här var ett lågt staket. Storhusse kallade det för "Rasthage för hundar". Jag vet ju som vanligt inte vad det är för något, men jag vet vad det luktar där. Där har det varit en hel massa andra hundar och lekt och busat, det känns på alla lukterna. Där fanns lukter av såväl "tikar" ja det är visst flickhundar, och "hanar" som då alltså är pojkhundar då. Men hör och häpna, för andra gången i mitt liv hos den här familjen, släppte de mig lös i en sådan där "rasthage". Och gissa om det var skoj att springa där ! Jag rusade runt som en tokig för att ta in alla lukter som jag bara kunde. Och ingen ryckte eller slet i kopplet !

Däremot sprang Storhusse runt och busade med mig.

Han lät lite "peppande" när han med jämna mellanrum ropade "KOM DÅ MEYA" och när jag kom så sa han "SÅ DUKTIG HUND" med en glad och trevlig röst. Till slut blev jag så trött av allt springande så jag bara lade mig ner och flåsade. Då kom Storhusse fram till mig och klappade om mig och kopplade mig. Det gjorde inget, jag var helt slut, men jösses vilken rolig stund jag hade haft ! Sen fortsatte vi att gå i sakta mak en stund till innan jag märkte att vi vände hemåt !


Ovido - Quiz & Flashcards