Alla inlägg den 8 december 2008

Av Meya - 8 december 2008 21:47


Ja ikväll hade vi en myskväll Storhusse, jag och Stormatte. De såg på en ruta med rörliga bilder och en massa ljud och jag fick ligga på gosmattan och vara med jag också. Men jag fick inte "tjuvkika" på matte med bedjande ögon, soffan verkade ju rätt lockande, så jag försökte allt övertala dem att få vara med i den. Men inte med framgång. Hårt för en hund.

De åt de ngt som luktar spännande och när jag fick smaka så var det salta platta saker, jag tror Stormatte kallade det för "chips". Det var gott. Och vet ni - jag fick äta upp resterna i "chipspåsen". Inte alls dumt. Men jag blev väldigt törstig så jag var tvungen att lämna dem ensamma emellanåt och dricka lite vatten. Men oftast passade jag på då en av dem gick ut de med. Då fick vi sällskap och jag missade inget - tror jag i alla fall.


Av Meya - 8 december 2008 19:52


Storhusse och jag tog en promenad idag vid lunchtid - i alla fall sa matte att vi inte skulle vara borta så länge för det var snart dags att äta lunch. Det var skönt. Vi var ute en bra stund.

När vi närmade oss vår dörr kände jag en mycket välbekant lukt därifrån. En lukt från mitt förflutna, en annan bekant människa. Ju närmare min lägenhet jag kom, desto starkare blev doften. Det började pirra i kroppen för jag associerade den med en del bus och lek med pojkar  där. Dessutom fanns det en och annan katt att försöka få fart på. Ja det hände massor där hela tiden. Liksom utav sig själv började svansen röra på sig. När jag sen kom in så fick jag äntligen hoppa på dem som jag känt lukten av ända upp i ansiktet.

Min nuvarande familj får jag inte hoppa på, de gillar inte det, men å andra sidan så kommer de ju hellre ner i min höjd, så jag behöver ju inte hoppa på dem alla gånger för att hälsa på dem.

Men sen gick de, de som hade kommit och hälsat på en stund.

Stormatte gick också, utan att jag fick följa med. Då blev jag lite sorgsen faktiskt, och undrade varför jag inte fått följa med. Men då började Storhusse prata med mig och klia mig på magen så det gick över efter en stund. Sen busade vi och lekte lite så då kändes det bättre.


Skapa flashcards