Alla inlägg den 14 december 2008

Av Meya - 14 december 2008 23:55


Ja inte var det så tokigt att få lite extra nattamat innan det är sovdags. För sovdags är det. Jag fick just en smarrig morot av Stormatte att tugga i mig. Det är så gott må ni tro ! Testa själv !

Stormatte har varit på "badrummet" och luktar friskt och husse håller på att packa ihop sina saker för att kunna lägga sig han också. Han har suttit och läst en bra stund. Nu ska en sova !

Natti Natti alla därute !



Av Meya - 14 december 2008 22:38


Efter ett bra tag hörde jag Lillhusse och Storhusse i trappan. Då blev allt bra igen. Lillhusse sa att det hade "Julpysslat" hos mormor. Det var skojigt tydligen för Lillhusse hade massor att berätta. Strax efter kom Stormatte.

Stormatte tog ut mig på en av våra populära lukta av promenader. Den var lugn och det var skönt ute. Det var dock lite kallt om nosen, men det gjorde ju inget. Sen på kvällen fick jag en sån däringa prasslig sak runt halsen. Undrar om Stormatte tyckte jag såg ut som en "Julgran" ?

Jag ville gärna leka med den, men se det fick jag inte. Attans också !




Av Meya - 14 december 2008 20:26


Efter en stund hörde jag bekanta steg i trappen. Det var Mellanhusse som kom, det var jag helt säker på. Men det dröjde innan han kom och hälsade så jag började gnälla lite försiktigt. Men sen överföll jag honom i pussar och glädje. Äntligen nu har jag sällskap igen. Mellanhusse tog ut mig på promenad på en gång och det kändes skönt, för lite var jag i behov av det, även om det inte var akut. Sen fick jag mat av honom också och det var ju inte alls dumt. Jag var hungrig kände jag.

När jag varit inne en bra stund och Mellanhusse som vanligt placerat sig i sitt rum, så tyckte jag miog höra fler bekanta steg. Ahhh det var Mellanmatte som kom hem, det kände jag på lukten av hennes "parfym", ja det kalls tydligen så det hon har på sig för att dölja sin vanliga doft, trots att den är den bästa i hundnosen.

Jag blev glad att se henne och hon var gladare idag än tidigare i veckan. Men sen skulle hon in i sitt rum, och tydligen var det något där som gjorde henne irriterad, för jag kände hur hennes irritationen öka, men mest luktade det stress. Det var obehagligt.

Hon pratade med någon i den däringa "telefonen", någon som hon lät arg på. Mellanmatte var upprörd ända tills  Storhusse kom hem. Då, så småningom, lugnade Mellanmatte ner sig och var mer avspänd Mellanmatte som pratade med mig.


Av Meya - 14 december 2008 19:08


Idag var jag ute en bra stund med Storhusse på eftermiddagen. När vi kom in igen så var Stormatte och Lillhusse inte kvar hemma, de hade gått ut någonstans. Jag kände doften av dem redan i trappuppgången.

Storhusse låste dörrarna och sedan gick han också ! Nu var jag helt ensam hemma. Det kändes väldigt konstigt. Jag försökte öpnna dörren för att få lite sällskap och lite kul med "marsvinen", men se det gick inte för sig. Det var låst till dem. Jag försökte och jag försökte, men nej det gick inte att komma in. Jag beklagade mig lite, men tröttnade eftersom ingen hörde mig så jag gick och lade mig igen på favvomattan. Ja det var väl bara och vänta tills de kom tillbaka igen.


Av Meya - 14 december 2008 09:47


Klockan 9 väcktes jag av lillhusse som hade bråttom upp att se på "adventskalendern". Han tycker den är lite tråkig men han vill veta vilken lucka som ska öppnas. Storhusse och Stormatte har inte stigit upp än, men de är påväg hör jag.

Själv börjar jag bli lite hungrig, ska se om jag hittar ngt i min skål kanske. Nähä inte det.

Kanske lillhusse kan bjuda på något ? Så jag går fram till honom och buffar på honom.

"Näe Meya vad gör du", säger han i en förebrående ton sådär som bara 6 åringar kan, medan han äter en smörgås. Jag tittar lite på honom och lägger mig sen på mattan i vardagsrummet och inväntar Storhusse eller Stormatte.

Ahh där kommer de. Stormatte har redan kläderna på sig och inom några sekunder går vi ut. Härligt att få sträcka lite på benen och ta en nypa luft. Det blev ingen långpromenad, bara sån där rastning som det kan vara ibland. Sen kom jag in och då hade Storhusse fixat "FRUKOST" Härligt !

Men vad nu när jag skulle ta för mig så sa Stormatte:

"Nej Meya - sitt ner !"

Javisst ja jag ska ju sitta innan jag får gå och äta. Jag glömde bort mig. Sorry. Ska skärpa mig !



Skapa flashcards