Alla inlägg den 23 december 2008

Av Meya - 23 december 2008 12:41


Idag var Stormatte och jag på en skön promenad. Det var friskt ute och blåste lite. Det luktade snö tyckte jag, men såg ingen.

Vi tog den vanliga svängen till en början.

Sedan svängde plötsligt Stormatte av från stigen och gick ner i "en dalgång" som finns hos oss. Där har jag aldrig varit förut, så det var spännande. Här luktade det så gott av olika sorters djur.

Jag fick vittring av en hare - tror jag det var, och ville gärna följa det spåret. Men se det fick jag inte, förmodligen för att Stormatte inte är särskilt snabb av sig och inte skulle hinna med mig om jag satte riktig fart. Hon vill ju som jag helst vara med flocken och jaga inte ensam - antar jag i alla fall. Och resten var ju inte med här just nu. Jag får väl försöka berätta för dem och "tipsa dem" om en ev skojig jakt.


Ovido - Quiz & Flashcards