Alla inlägg den 24 december 2008

Av Meya - 24 december 2008 15:58


Idag åkte vi bil någonstans.

När vi kom fram, jag antog det eftersom vi stannade, så ville jag fort komma ur "bilen". Men Stormatte sa till mig att "lugna ner mig lite".

Men det var inte så lätt, för så fort hon öppnade "bildörren" så kastades en mycket välbeklant lukt mot mig. Det luktade som mina kompisar, ja i alla fall några av dem ! Var de här de med ?

Sedan när jag klev ur "bilen" så kände jag igen mig och jag visste precis vart jag ville nu ! Jag ville till hagen där jag fick leka med dem ! Så jag drog i kopplet, men jag tror nog Stormatte blev lite irriterad för hon sa i skarpare ton "LUGNA NER DIG, MEYA" först lyssnade jag inte, då fick jag ett ryck i kopplet eller om det var så att jag första saktade ner och sedan drog i kopplet igen, jag vet inte vilket. Men det fick mig i vilket fall som helst att sakta farten lite.

Sedan släppte Stormatte mig i hagen ! Och jag for in med en väldig fart !

WOW får, dem skulle jag jaga lite. De sprang en stund när jag skällde på dem, men sedan brydde de sig inte. Trist, men det var samma visa senast jag var här och ville busa med dem. De brydde sig inte !

Så jag såg mig om efter min lekamrat ! Jippeee där kom han ! En stor lurvig hund lika busig som jag. Gissa om vi for runt. Vi hade jätteskojigt ! Dessutom var vi båda glada att träffas igen, för det var längesedan sist. Vi lekte och vilken julafton det blev ! Här fanns också "lillungen", ja hon är bara en valp,  8 månader gammal säger hon.Men hon var inte mes oss ute och lekte. Men jag visste ju att hon var där, någonstans.

Efter en stund var jag och min kompis lite trötta och varma. Så vi varvade ner litegrand. Snart kom "Storhusse" och "Gammelmatte" (ja jag kallar henne så för hon är lite gammal, men väldigt bestämd) och de tog med oss in i huset.

Där var det flera människor och efter en stund kom mina tidigare "Stormattar" (4 st) plus "Lillmatte" ( 1 st). Då blev jag glad att få hälsa på dem. De var glada de med. Hade de haft svans så tror jag att den skulle vifta rätt mycket.

Jag, "min kompis" samt "lillungen", fick varsitt "prassligt" paket ! Jag öppnade mitt meddetsamma. Jag visste ju hur man gjorde.

Men "min kompis" och "lillungen" fick jag hjälpa lite på traven. Har de aldrig öppnat "paket" förr månne ?

Nej sa min kompis, och "lillungen" sa att hon visste knappt vad de var.

Men när de fått lite hjälp så insåg de vad de kunde ha missat. För däri låg varsitt "ben" att tugga på. De blev jätteglada. Jag med naturligtvis. Men jag ville ha flera. Dock fick jag inget mer "paket" eller "ben". Sen roade vi oss med dem ett tag innan det var dags för att busa en stund igen ! Ja nog blev det "en julafton" för mig med som Stormatte uttryckte det. Jag förstod inte vad hon menade. Men jag hade haft en rolig dag och kväll och halv natt tyckte jag. Det räckte för mig.


Av Meya - 24 december 2008 13:27


Ja jag visste inte vad "julafton" betydde, men jag fick veta vad det innebar i år !

Först packade storhusse och Stormatte en massa "kassar" med prassliga saker. Sen bar de ut dem. Sen kom Mellanmatte in och hämtade mig ! Ahh promenad tänkte jag ! Icke då, jag misstog mig.

Istället går vi ut till något som kallas "bilen" och där sitter alla andra "flockmedlemmar" i min flock och väntar tydligen. Stormatte sätter sig i framsätet, och sedan ska jag få plats vid hennes fötter på golvet !

Okej, det blir nog trångt tänker jag, men det går, dock fick jag bara sitta.

Ligga ner var inte att tänka på ! Sen börjar "bilen" att röra på sig.

Jag ser hur saker far förbi utanför och jag börjar tycka det känns obehagligt, så jag rör lite oroligt på mig.

Men Stormatte öppnar fönstret lite så jag får frisk luft och då känns det genast mycket bättre. Sen går resten av resan bra.

Vi reser inte alltför länge. Stormatte sa att det tog 45 minuter bara.


Skapa flashcards