Direktlänk till inlägg 27 december 2008

Åh så gott det luktar !

Av Meya - 27 december 2008 17:09


Idag medan jag låg och väntade på att något skulle hända, så ringde det plötsligt på dörren ! Upp for jag för att möta "Vem än det nu var" i dörren. Men Stormatte var i vägen och höll sig framför mig hela tiden, så jag kunde inte komma förbi. Hon krävde plats och till sist så blev hon så bestämd i sin position, men hon sa inget, men jag kände att jag måste vika undan för henne och ge henne platsen framför dörren. Då sa hon att jag var duktig.

Nu trodde jag dte var fritt fram att gå till dörren, men nehej du, jag kom inte förbi så jag måste flytta på mig. Det var "stormattes dörr". Jag lade mig ner och väntade.

När matte öppnade dörren så kom det en ljuvlig doft från den där personen i dörren. Jag satte nosen i vädret och sniffade och tänkte resa mig, men då sa Stormatte "stanna". Sedan sa hon till mig att "sitta" upp,  och "stanna kvar", så jag satte mig upp och stannade kvar. Men kunde inte låta bli att sniffa i dörren. Mmmmm det luktade så gott att det vattnades i munnen !

Så ropade Stormatte på Mellanhusse och sa något i stil med "Pizzabudet har kommit", då kom Mellanhusse genast ut från sitt rum. Sen kom de där "väldoftande" sakerna in i vår bostad och jag följde efter Mellanhusse när han bar in dem. Kan de vara till mig månne ? Nehej.

Men Lillhusse då, han ville sitta i vardagsrummet, men nej du där fick jag inget heller. Stormatte, Storhusse och Lillhusse själv var väldigt uppmärksamma. Så det var bara att vänta. Det visade sig att det senare lönade sig. För när alla ätit sig mätta så kallade Stormatte på mig.

Jag fick sätta mig ner, sen gav tog hon fram en pizzabit som jag skulle få. Jag tänkte ta den omedelbart, men det fick jag inte. Så jag väntade snällt. Då matte sen sa att jag skulle lägga mig ner så gjorde jag det. Nu visste jag vad som förväntades av mig när Stormatte kom. Så jag väntade medan hon lade pizzabiten på min tass. Sedan när "Varsågod" kom så tog jag för mig. Mmmmmmm den smakade precis så gott som jag trodde.



 
 
Ingen bild

Minerva

28 december 2008 16:55

Då har man pli på hunden. Vad söt hon är. Vilken ras ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Meya - 29 april 2011 19:15

Här händer det massor, men matte eller ngn annan berättar inget för er ! Jag kan ju börja med att berätta att vår lilltjej har blivit 7 månader nu och vuxit en hel del. Sedan har det varit påsk, och då var vi hos Carries matte. Jag fick busa med ...

Av Meya - 11 oktober 2010 08:15

Fick gå ända från lizs hem och upp till stallet, de var skoj, gick in i stallet och blev instoppad i en box en stund tillsammans med de där killkompisarna ni vet rätt skoj faktiskt vi lekte mycket i den boxen hehe... sen gick stormatte iväg med mig o...

Av Meya - 9 oktober 2010 20:30

Idag på kvällen fick jag gå långprom. upp till de s.k. säva stallet de var trevligt, fick gå prom. med matte och husse och lill matten (ni vet den lilla nykomligen och nya familjemedlemmen Michaela heter hon visst sött namn va?) + mina hundkompisar o...

Av Meya - 9 oktober 2010 08:00

Idag på morgonen fick jag gå lång lång prom. först fick jag gå med mattes mamma och liz och Puffy till en hage långt ifrån stallet medans liz och Puffy (www.Puffy005.bloggagratis.se) gick in i hagen och leta efter hästarna som de så fint kallade dom ...

Av Meya - 15 augusti 2010 16:45


Ja nu har hon kommit vår nya familjemedlem. Men hon var både liten och skrynklig tyckte jag nog, men luktade gott gjorde hon. Som ni förstår så har en rätt fullt upp då. Tänk allt som denna lilla tjej ska lära sig ! Men ännu är det lite tidigt att ...

Ovido - Quiz & Flashcards