Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Långpromenad !

Av Meya - 15 januari 2009 14:37


Idag var det som en speciell dag. I alla fall hände det en nya saker.

Till att börja med så var Stormatte och jag ute på en lååång promenad i det vackra väderet. Solen sken men det blåste ute tyckte jag.

Vi gick en "ny" runda som jag inte gått förut. Jag trodde först det skulle bli som den gamla vanliga "rastsvängen" för den började på samma sätt. Men sen fortsatte Stormatte nedför en lång backe ner i en dalgång. Där var det skönt för det blåste inte ett dugg. Så vi gick där och strosade. Jag hittade en massa spännande lukter som jag måste undersöka. Stormatte gjorde sig ingen brådska, jag fick lukta där jag ville utan otåliga ryck i kopplet som det ibland kan bli när den som promenerar med mig har lite bråttom.

Sen kom vi till en gångväg och där brukar vi de gånger vi gått häromkring gå, men inte idag. Stormatte fortsatte åt "fel håll" tyckte jag. Men jag följde med, hon visste väl vart hon skulle verkade det som. Vi gick och gick på gångvägen, sedan tog vi av från den och gick in bland träden och stannade i en "glänta". Där blåste det inte heller. Där stannade Stormatte en stund och satte sig på en sten och tittade mot solen. Jaha tänkte jag, jag sätter mig väl jag med och tittar mot solen (dessvärre ingen blixtrande sak med den här gången, och ingen fotograf heller för den delen). Sen satt vi så en stund Stormatte och jag. Efter en stund tröttnade jag och ville gå vidare, men Stormatte satt kvar så jag började strosa runt henne, i kopplets längd då, och se vad där hade gått för ngt. Efter ett bra tag reste hon sig igen och vi gick vidare.

Vi kom till en annan gångväg och den följde vi tills vi kom till mina "hemtrakter" igen. Då ville jag börja registrera vilka som gått här tidigare, men se det fick jag inte.

Nu skulle Stormatte "träna dressyr" så hon sa till mig att gå jämte henne, hela tiden. Gjorde jag minsta försök till att lukta och snosa, så sa hon bara "Nej ! Fot". Så det var bara att göra så. Plötsligt stannade hon och jag skulle sätta mig mer. Sen gick hon och jag skulle följa med. sen stannade hon igen och gick och bytte riktning. Ja så där höll hon på, och jag följde med. Fick inget annat val. När vi nästan var hemma fick jag äntligen tillåtelse att nosa av omgivningen. Bra för det kunde ju ha hänt ngt spännande här. Väl hemma fick jag "lunch" som det visst kallas när man äter då det är ljust ute.

Men det kändes skönt att ha varit ute en bra stund. Det hoppas jag vi gör om igen Stormatte och jag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Meya - 29 april 2011 19:15

Här händer det massor, men matte eller ngn annan berättar inget för er ! Jag kan ju börja med att berätta att vår lilltjej har blivit 7 månader nu och vuxit en hel del. Sedan har det varit påsk, och då var vi hos Carries matte. Jag fick busa med ...

Av Meya - 11 oktober 2010 08:15

Fick gå ända från lizs hem och upp till stallet, de var skoj, gick in i stallet och blev instoppad i en box en stund tillsammans med de där killkompisarna ni vet rätt skoj faktiskt vi lekte mycket i den boxen hehe... sen gick stormatte iväg med mig o...

Av Meya - 9 oktober 2010 20:30

Idag på kvällen fick jag gå långprom. upp till de s.k. säva stallet de var trevligt, fick gå prom. med matte och husse och lill matten (ni vet den lilla nykomligen och nya familjemedlemmen Michaela heter hon visst sött namn va?) + mina hundkompisar o...

Av Meya - 9 oktober 2010 08:00

Idag på morgonen fick jag gå lång lång prom. först fick jag gå med mattes mamma och liz och Puffy till en hage långt ifrån stallet medans liz och Puffy (www.Puffy005.bloggagratis.se) gick in i hagen och leta efter hästarna som de så fint kallade dom ...

Av Meya - 15 augusti 2010 16:45


Ja nu har hon kommit vår nya familjemedlem. Men hon var både liten och skrynklig tyckte jag nog, men luktade gott gjorde hon. Som ni förstår så har en rätt fullt upp då. Tänk allt som denna lilla tjej ska lära sig ! Men ännu är det lite tidigt att ...

Ovido - Quiz & Flashcards