Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Meya - 16 januari 2009 14:11


Japp nu är Mellanmatte hemma det märks. Idag var vi ut på en vanlig rastpromenad, trodde jag i alla fall. Men det visade sig att den blev en enda träningspromenad.

Mellanmatte hade godis med sig, det märkte jag och jag var tvungen att ha koll på henne istället för alla andra runtomkring. Det var urjobbigt. Men hon gav sig inte så ville jag ha godis, ja då skulle jag ha stenkoll på Mellanmatte, annars blev jag utan. Ja en är ju svag för godis, så vad hade jag för val ? Jag höll koll på henne och följde henne. Hon traskade på och var nog troligen i andra tankar för vi gick in i en helt ny trappuppgång, och där var det ju tvunget att nosas av.

Mellanmatte sa bara till mig

"Lägg av, vad är det som luktar så spännande nu då. Här går du ju varje dag, flera gånger om dagen så kom nu", och så ryckte hon lite i kopplet.

Vad nu då tänkte jag, ett nytt ställe och jag får inte kolla lukterna. Taskigt ! Sen tittade Mellanmatte på den dörr där hon tänkt gå in. Tydligen stod där ett helt annat namn än vad Mellanmatte väntat sig för jisses vad bråttom hon fick ut genom porten och kollade där husnumret.

Sen började hon fnissa lite, hon insåg att hon gått in i helt fel trappuppgång.


Skapa flashcards