Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Meya - 12 februari 2009 22:10


De senaste dagarna har det varit så mycket lugnare, även om Stormatte ibland har varit mycket bestämd mot mig, för hon tycker jag får återfall till dåliga vanor. Gissa om hon blev arg häromdagen när jag var upp på bordet och slickade rent rester från Lillhusses tallrik. Då fick jag en skarp tillsägelse och utvisning från flocken i övrigt. Storhusse och Stormatte samt Lillhusse satt i vardagsrummet, men jag fick ligga ensam i hallen. Det var inte roligt. Mellanhusse och Mellanmatte var inte hemma just då, så där fick jag ingen tröst heller.

Jag förstod att Stormatte inte gillade att jag städade Lillhusses tallrik, även om jag själv tyckte det var så onödigt att slänga de matrester som var kvar.

Då var det ju bättre, tyckte jag, att de kom till någon nytta - i min mage.


Skapa flashcards