Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Meya - 4 januari 2009 23:54


Nu är det sen kväll och det är lugnt i huset. Jag och Oskar har ätit mat och varit ute en stund. Nu ligger jag här och kan inte somna riktigt. Jag längtar hem till min familj. Visst är det roligt att vara här, men nu tycker jag att det snart borde vara dags att resa hem igen. Suckar lite.

Oskar undrar vad som är jobbigt, så jag förklarar.

Han säger att han förstår mig. Han gillar också min nya familj och skulle mycket väl kunna tänka sig att bo där han med. Men, säger han sen,

"Jag skulle nog sakna Gammelmatte alldeles för mycket, för jag gillar henne

  skarpt och jag trivs så bra här".

"Nu har jag ju dessutom sällskap av dig och Lillungen så då känns det ju

  ännu roligare" fortsätter han förklara.

"Jag är glad så länge du stannar här jag", säger han sen efter en stund.

"Mmm" svarar jag.

"Visst är det skoj att vara här också och busa med dig och Lillungen, men

  ibland längtar jag ändå hem när jag är här", försöker jag förklara.

 Med det somnar jag.


Av Meya - 4 januari 2009 16:37


Idag på förmiddagen har jag och Oskar busat i rasthagen igen. Nu på eftermiddagen gjorde vi en till promenad. Den här gången följdes vi åt igen Oskar och jag.

Oskar var jätteglad för att komma ut på promenad och hoppade och for i kopplet. Jag sa till honom några gånger att lugna ner sig. Så efter ett tag fattade han och gick lite mer "vuxet" i kopplet. Gammelmatte sa också till honom och då gick han väl något sånär.

Vi gjorde en något kortare promenad idag, men det var ändå roligt. Vi hade skoj. Men det var ju rätt kallt ute. Men så länge vi rörde på oss så höll vi oss ju varma.


Ovido - Quiz & Flashcards