Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Meya - 5 januari 2009 14:18


Då var det dags för promenad igen märker jag. Gammelmatte har tagit ner kopplet till oss två - Oskar och mig, så vi ska tydligen ut tillsammans. Härligt ! Vi tar vår vanliga runda, men idag skiner solen så härligt och jag blir lite uppspelt och busar med kopplet.

Men se det gillade visst inte Gammelmatte, för hon säger "Gå ordentligt Meya". Snopen kommer jag av mig och "går ordentligt".

"Vad skoj" säger Oskar och så är det hans tur att busa med kopplet. "Fy Oskar, sluta upp med det där", säger Gammelmatte lite irriterat.

"Titta nu Meya vad du har lärt honom för dumheter" säger Gammelmatte så och tittar lite halvskrattande på mig. Jag fattar noll, men förstår att det är någonting som inte riktigt är till belåtenhet. Men jag viftar på svansen och Oskar han går och smågrymtar lite. Jag tror att ni skulle kunna kalla det "småfnittrar" eller nå't sån't.

Nåväl, promenaden går vidare. Den här gången går vi en lite annorlunda väg än tidigare. Genast måste jag "sniffa av" läget. Även Oskar gör det.

Sen vänder vi hemåt. Men en skön promenad blev det.


Av Meya - 5 januari 2009 08:38


Har ni vaknat därute i bloggvärlden ännu ? Nej tänkte väl det ! En annan har redan hunnit äta frukost redan och varit ute i kylan och busat !

Nu är Gammelmatte ute hos alla djuren säger Oskar, så vi passar på att busa lite han och jag ! Oskar har en del leksaker, bl a en "pipdocka" som dessvärre börjar låta lite hes men som ändå är skojig att leka med ! Sen har han ett dragkampssnöre och det har vi just lekt med. Jag vann !! Medan vi busade så hörde jag hur "Lillungen" beklagade sig i ett annat rum, för hon fick ju inte vara med ! Jag ropade lite åt henne att hon kunde väl bara öppna dörren och komma hitut en sväng. Till svar fick jag att Nej det kunde hon inte för det var en grind i vägen. Så då var det ju inget att göra något åt. Men Oskar och jag vi busade. Sen hörde vi plötsligt hur Gammelmatte kom ute på gårdsplanen, då kom Oskar liksom av sig och gick och lade sig på sovfilten. När Gammelmatte kommer in genom dörren springer han upp viftandes på svansen. Men då säger Gammelmatte till honom att gå och lägga sig, sen lägger hon till "Du med Meya, gå och lägg dig".

Ja det har jag ju hört förut så jag gör som jag blir tillsagd. "Duktiga" säger Gammelmatte då, sen går hon in till Lillungen och ser på TV och dricker te en stund. Att det är te, det hörs när "vattnet kokar" för så brukar det låta "Hemma" också. Då kommer Storhusse eller Stormatte och hämtar "teet", ja de kallar det så. Själv känner jag att det luktar just "Te" eller "Kaffe" och på det sättet kan jag ju gissa, eller hur ?

Ovido - Quiz & Flashcards