Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Meya - 4 mars 2009 13:24

Idag tog Storhusse med mig ut på en långpromenad, som blev längre än de vanliga "långpromenaderna". Vi gickk förbi en rasthage där det luktade mycket spännande. Men jag fick inte gå dit, Storhusse hade ett bestämt mål i sikte verkade det som för han traskade målmedvetet vidare.

Vi kom in i skogen och plötsligt mötte vi tre stycken skällande och morrande hundar hos samma matte. Naturligtvis svarade jag på deras bråkinvit och då blev nog Storhusse riktigt arg för han tryckte ner mig i snön och sa bestämt till mig att uppföra mig.

Jag fattade det för jag vet att i den sitiuationen bestämde han.

När jag visade det för honom, då gick han vidare.

Men de där andra tre hundarna fortsatte skälla och morra, men jag tog ingen notis om dem längre, jag ville hellre följa Storhusse.

Strax därefter mötte vi en annan hund en stor tik som bara skällde en gång. Jag tänkte svara men hann inte för Storhusse sa "NEJ" då förblev jag tyst och följde honom. Den andra hunden sa inte mycket den heller.

En stund senare mötte vi ytterligare två hundar, men de sa inte ett knyst bara följde sin husse. Jag hade rest ragg, men vid Storhusses "NEJ" så lade den sig ner igen och jag följde med honom vidare och njöt av promenaden. En bit hemifrån mötte vi ytterligare en hund som skällde och morrade och hade sig. Men jag brydde mig inte om den alls och Storhusse sa att jag var jätteduktig och klappade och belönade mig massor. Det var ju jättetrevligt. När vi sedan var nästan hemma så såg jag på ett avstånd ännu en hund en lite bjäbbig rackare, men jag minns vad Storhusse gjort nyss då jag var tyst och gillade det, och ville ha mer kel och gos så jag var tyst även denna gång och bara följde med Storhusse.

Ännu en gång sa Storhusse att jag var jätteduktig och klappade om mig. Det var mysigt faktiskt riktigt mysigt.


Skapa flashcards