Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Nytt Träningspass

Av Meya - 18 december 2008 14:40


Ja idag var det ockspå en dag med ett tufft träningspass. Den här gången var det Storhusse som bestämde träningspasset. Jag låg som vanligt i köket och såg att han åt på något och blev ju lite sugen jag med. Men när jag frågade så sa Storhusse "NEJ Meya" "Inte tigga". Så jag lade mig ner och lyssnade mest på vad de i vardagsrummet gjorde. Sedan gick jag och tittade efter. När jag kom tillbaka var Storhusse tråkig och satt vid datorn, så jag lade mig ner vid hans fötter, som vanligt.

Då tar Storhusse fram något ur en "kakburk" som luktar jättegott, och vet ni, han lägger det på min tass! Hur ska jag göra nu tänkte jag och tittade frågande på Storhusse.

"Nej Meya, inte röra" sa han då i en vänlig men rätt bestämd ton, så jag lät den där godsaken ligga där på tassen. Då kommer Stormatte med kameran förstås, och då passar jag på att försöka ta den där godbiten. Men Storhusse var vaksam. "NEJ MEYA" "Inte röra den" säger han i en mycket bestämd ton. Matte fotar och vet ni vad Storhusse gör då ? Jo utöver att locka mig med en "pepparkaka" ja den hette visst så den där godbiten, så lägger han en saftig "lussebulle" framför mina tasssar.

Nej tänker jag, nu orkar jag snart inte mer. Det är så svårt, så svårt att inte äta upp de där godsakerna. Men eftersom Storhusse och Stormatte bestämmer, så gör jag som de säger. Stormatte fotar det också.

Sen äntligen får jag ett varsågod. ÅH vad glad jag blir, men för att vara riktigt säker så sneglar jag på Storhusse och han säger "VARSÅGOD"  i en vänlig ton så då förstår jag att jag faktiskt får ta den där "Pepperkakan".

"Lussebullan" den tog Storhusse själv han. Sen får jag en till "Pepparkaka" vad glad jag blir.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Meya - 29 april 2011 19:15

Här händer det massor, men matte eller ngn annan berättar inget för er ! Jag kan ju börja med att berätta att vår lilltjej har blivit 7 månader nu och vuxit en hel del. Sedan har det varit påsk, och då var vi hos Carries matte. Jag fick busa med ...

Av Meya - 11 oktober 2010 08:15

Fick gå ända från lizs hem och upp till stallet, de var skoj, gick in i stallet och blev instoppad i en box en stund tillsammans med de där killkompisarna ni vet rätt skoj faktiskt vi lekte mycket i den boxen hehe... sen gick stormatte iväg med mig o...

Av Meya - 9 oktober 2010 20:30

Idag på kvällen fick jag gå långprom. upp till de s.k. säva stallet de var trevligt, fick gå prom. med matte och husse och lill matten (ni vet den lilla nykomligen och nya familjemedlemmen Michaela heter hon visst sött namn va?) + mina hundkompisar o...

Av Meya - 9 oktober 2010 08:00

Idag på morgonen fick jag gå lång lång prom. först fick jag gå med mattes mamma och liz och Puffy till en hage långt ifrån stallet medans liz och Puffy (www.Puffy005.bloggagratis.se) gick in i hagen och leta efter hästarna som de så fint kallade dom ...

Av Meya - 15 augusti 2010 16:45


Ja nu har hon kommit vår nya familjemedlem. Men hon var både liten och skrynklig tyckte jag nog, men luktade gott gjorde hon. Som ni förstår så har en rätt fullt upp då. Tänk allt som denna lilla tjej ska lära sig ! Men ännu är det lite tidigt att ...

Ovido - Quiz & Flashcards